This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Vinbonden Rémy Martin grunnla cognachuset så tidlig som år 1724. I 1910 startet de eksportvirksomheten, den ekstravagante flaskedesignen kom i 1981 og i dag fremstår de med økologisk fokus og er nytenkende i bruk av cognac. Vi ville høre litt mer om hva som skjer i cognac-verden, og tok en prat med Patrick Mariuz, internasjonal ambassadør for Rémy Martin.
– Markedet for cognac har blitt redusert i Norge de siste årene. Hvordan tror du det skjedde, og hva er din strategi for å snu det rundt?
I USA , eller i Vietnam for eksempel , er cognac forbundet med cocktails , spesielt laget med vår ikoniske VSOP Fine Champagne . I Europa er det tradisjonelt drukket som en fordøyelseskanal , for det meste med XO med og utan isbiter. Remy Martin har annonsert sin strategi for noen år siden om å fornye de europeiske markedene , inkludert Norge , uten at det går på bekostning av kvaliteten. Våre konjakker er alltid laget med de beste druene som kommer fra hjertet av Cognac-regionen : Grande Champagne e og Petite Champagne .
Vi tilbyr nå de europeiske landene vår ikoniske VSOP : VSOP modne CASK FINISH , et relevant alternativ for moderne drikking , longdrink og cocktails . Det var en god mulighet for oss til å diskutere med våre forbrukere , rekruttere nye og å forklare hvordan du kan nyte det .
Ett år etter den europeiske lanseringen , ser vi at Rémy VSOP MODNE CASK FINISH og Gingerale viser lovende resultat og vokser i barer og restauranter.
– Vi har flere «norske» cognacprodusentene i Frankrike .Det skal altså være enkelt å kommunisere denne kulturen, skulle man tro. Tror du cognac har en jobb å gjøre med å markedsføre sine produkter bedre ?
Det er en sterk sammenheng mellom Cognac-regionen og Norge . Flere familier fra Norge bosatte seg i Frankrike og lanserte sin egen Cognac. Derfor er det norske folk kjent med cognac og kan relatere seg til dette. Vår jobb som en premium cognac er å utdanne dem videre på produktet , forskjeller mellom lokale produsenter, ulike crus inkludert de ulike kvaliteter av cognac, osv …
Den store utfordringen er definitivt å opplyse forbrukerne, og å oppfordre dem til å nyte VSOP annerledes. Vi er så heldige å ha en så aromatisk cognac, takket være den høye kvaliteten eaux -de -vie.
Remy Martin er en stor merkevare, også i Norge. Har dere noen spesielle planer for 2014 ?
Remy Martin kommer til å fortsette å kommunisere ut sine verdier, via sitt nye uttrykk i VSOP Old Cask Finish, og innføre nye måter å nyte sin Cognac på.
– Det er mange cognachus , og mange av dem liker å lage prangende dyre flasker .Men noen beveger seg også i motsatt retning. Hvor vil dere være i 2014, og videre inn i fremtiden ?
Rémy Martin VSOP er en smart blanding mellom arv og frekkhet . Den tradisjonelle svartbelagte flasken fra 1927 var et perfekt eksempel på denne retningen .
Verdien av vår konjakk er eaux -de -vie, som har ligget lagret i mange år i Cognac, under beskyttelse av vår kjellermester Pierrette Trichet .
– Cognac er for det meste knyttet til etter middag og til kaffe. Er det noe du ønsker å si i tider med når og skulle drikke cognac ?
Cognac er et svært allsidig produkt, som kan nytes på mange forskjellige måter: Fra USA i long drinks eller cocktails , til Asia ”On the rocks”, eller ”straight” i Europa. Jeg personlig anbefaler deg å prøve Rémy Martin VSOP & Ginger servert i høye glass, fullt av is, med en twist av sitron. Det er en flott drink før middag og på kvelden i sosiale lag med venner. Dette serveringsforslaget er svært populært i trendy barer, spesielt i London.